Information

Nedan finner du information och nyheter rörande företaget.


Information med anledning av Covid-19

16 april 2020

Vi har öppet som vanligt på MERi i både butik och showroom på Chaufförvägen 23 i Östersund samt telefon.
Vi värnar om våra medarbetares och kunders hälsa och säkerhet, därför torkar vår personal regelbundet ytor, kortläsare etc med antibakteriellt medel. Vi tvättar våra händer noggrant med tvål och varmt vatten samt håller avstånd.

Just nu är det viktigare än någonsin att vi värnar om vår hälsa. Vi har många produkter som hjälper till att minska smittspridningen av Covid-19, såsom handsprit eller desinfektionsservetter där du till exempel kan få din logo tryckt.

Kanske tiden finns nu för ett möte (digitalt eller personligt med säkerhetsavstånd) för att planera hur du bäst kan använda våra produkter i din marknadsföring eller för din personal.

Ta hand om er!

MERi MAKES A MOVE

16 mar 2020

Samma suveräna service i nytt starkt varumärkeskoncept.

MERi MAKES A MOVE
MERi utvecklar ständigt nya tjänster och produktkoncept. Det har gjort oss till ett av Sveriges största profilföretag under 33 år. Nu stärker vi oss ytterligare genom ett fördjupat samarbete med New Wave Profile.

I 10 år har vi varit aktiv partner i New Wave Profile, Skandinaviens största kedja för produktmedia. 2020 tar vi steget fullt ut och integrerar oss även grafiskt med NWP.

TO BE MORE MERi!
Det ger oss ytterligare kraft att utveckla våra tjänster, produkter och samarbete med dig som kund - att utveckla ditt varumärke.

Plastfria månader hos MERi

9 sep 2019

Betala för kassen? Du får en av oss!

Vi vill minska användningen av plastkassar och plockar därför bort alla plastkassar i butiken under september och oktober. Istället får du en snygg non-woven-kasse som du kan använda om och om igen!
#allakangöraskillnad #skippaplasten

MERi tar hem upphandling för PostNord 

4 jul 2019

MERi har vunnit en upphandling gällande profilreklam för PostNord i minst 3år.
I tuff konkurrens vann MERi den upphandling som PostNord gick ut med och som innebar att få leverera huvuddelen av den profilmedia som PostNord använder i sin verksamhet. Affären kan även komma att förlängas upp till 4 år.

?Detta är en viktig affär för oss på MERi. Vi har tidigare vunnit många anbud för både statliga myndigheter och större företag men detta blir en av de mest omfattande vi tagit hem?, säger Anders Magnusson Försäljningschef på MERi.

VD Henrik Wahlstedt slutar på MERi

13 jun 2019

Styrelsen och VD har efter tids funderande kommit fram till att det efter 3 1/2 års samarbete nu är dags att gå skilda vägar. Det har varit en händelserik resa med många spännande utmaningar. Nu vill styrelsen se ett nytt ledarskap. Vi vill vara tydliga med att det inte föreligger någon osämja mellan oss eller någon enskild händelse utan Henrik och vi skiljs åt i största samförstånd och med bibehållna goda relationer mellan varandra.

Frågor kring detta besvaras gärna av styrelsen.
För frågor kring verksamheten, kontakta Ekonomichef Anna-Karin Bromé.

Spännande nyrekryteringar på MERi!

18 apr 2019

MERi fortsätter sin satsning mot framtiden genom att tillsätta två stycken helt nya chefstjänster. Detta kommer att skapa ytterligare förutsättningar för intern och extern effektivitet med kunden i fokus.

- Det är med stora förväntningar vi nu har rekryterat två kompetenta medarbetare till en redan motiverad, driven och kompetent organisation. Anna-Karin Bromé anställs som ny ekonomichef och Anders Magnusson som ny försäljningschef, berättar Henrik Wahlstedt.

Anna-Karin Bromé kommer senast från Edlund & Partners där hon jobbat som Senior redovisningskonsult sedan 2015. Innan det har hon bland annat hunnit med att vara egenföretagare, ekonomichef och yrkesofficer.
Anders Magnusson kommer senast från en roll som VD på företaget Solljus AB. Innan dess har han varit både marknad- och försäljningschef på Milko och Fjällbrynt.

- Jag är mycket nöjd över att kunna knyta till oss Anna-Karin och Anders, vars rutin och kunnande kommer MERi väl till pass. Detta skapar oss förutsättningar att förbättra våra processer vilket kommer både medarbetare och kunder till gagn, avslutar Henrik Wahlstedt.